Een regeling in der minne verdient de voorkeur boven een procedure.
Prachtig resultaat voor mijn cliënt behaald. Mijn eerste cliënt na start van mijn nieuwe praktijk op 1 oktober jl.
Deze zaak betrof een jongeman die op jonge leeftijd was uitgevlogen en jaren later terugkeerde naar zijn ouderlijke huis. Zijn moeder overleed afgelopen jaar en de man verzocht de woningcorporatie de huurovereenkomst voort te zetten. Daarmee stemde de verhuurder in. Echter, op zijn herhaaldelijk verzoek betreft de voortzetting van de huurovereenkomst ging verhuurder niet in. Deze verlenging verloopt op 27 december aanstaande.
Cliënt wendde zich tot mij en verzocht hem bij te staan. Ik diende een verzoek in bij zijn verhuurder met diverse stukken ter onderbouwing van de aanwezigheid van een duurzame gemeenschappelijke huishouding.
Cliënt zat weken in onzekerheid en voor mij begon de tijd te dringen. Vanochtend stuurde ik een aardig pittig bericht aan de verhuurder en deelde hen mee dat ik de dagvaarding aan hen zou betekenen. In de middag zat ik er klaar voor. Ik opende word en bekeek mijn e-mail. Tot mijn verbazing zag ik een bericht. Ik opende dit direct en las het bericht. De verhuurder bevestigde dat zij met mijn cliënt de huurovereenkomst zouden voortzetten en ik hoefde dus geen procedure te starten.
Ik pakte direct mijn telefoon en tikte vol spanning het telefoonnummer in van mijn cliënt. Ik deelde hem mee dat ik met de deur in huis viel en zei van harte gefeliciteerd. In verband met corona hield hij zich goed in, want hij liep op straat. Maar wat was hij dolblij. Hij kon wel schreeuwen van blijdschap en dat begrijp ik maar al te goed.
Cliënt hoeft zijn woning niet te verlaten en ik kan de zaak met een gerust hart sluiten. Dankbaar dat ik deze huurder heb mogen bijstaan. Case closed!